Detail vozidla
BMW 330d XDrive 3.0d Twin Power Turbo Touring 190kW/258PS M-Packet
- Nezávislé hodnotenie
- Bezpečnosť a Komfort
- Technická špecifikácia
- Poznámky
- Lokalita vozidla
Model 330d predchádzajúcich generácií vídať v oboch karosárskych variantoch často. To sa zmení.
Testovaný agregát spojený s xDrive a štandardným 8-stupňovým automatom ZF má šesť valcov s celkovým objemom 2 993 cm3. Maximálny výkon 190 kW je k dispozícii pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 560 Nm pri 1500 až 3000 ot/min. Ide o priamovstrekový šesťvalec spĺňajúci emisnú normu Euro6 pracujúci s jedným twin-scroll turbodúchadlom.
Záver
BMW 330d Touring je výborný spoločník pre menšiu rodinu. Nepýta si veľa pohonných látok, je ideálny na dlhé dochádzanie za prácou, vyzerá ostro, predĺžená línia v spolupráci s veľkými kolesami je najmä pri pohľade zozadu pekná. Auto prekvapí vysokým podielom praktickosti, poteší zvýšením luxusu na palube. Všetko dobré, ale niečo stojí a prípad kombinácie šesťvalca s modelom strednej triedy si vypýta vysokú daň v podobe kúpnej ceny. Testovaný model sa vyšplhal na závratných 74-tisíc eur vďaka ozaj bohatej výbave. Ak už ale zvolíte tento model, miernymi úspornými opatreniami viete zachovať znesiteľných 55-57-tisíc a to aj s LED svetlami a navigáciou. Veľká časť výbavy je totiž pre tento model už v základe. Postupom času sa šesťvalce v segmente D stávajú čoraz väčšou raritou a výnimkou nie sú ani nemecké prémiovky. Neskôr dostanú väčší priestor trojvalce a hybridy, takže je najvyšší čas kúpiť svoju lokomotívu. Svedčí o tom aj nenápadná zmena názvoslovia pre benzínové motory. Po novom už model 330i nemá Podkapotou 6 valcov, ale 4... Emisné šialenstvo, zdá sa, nezastavíš.
Motor je jedným slovom vynikajúci. Vyznačuje sa obrovskou silou prakticky od hranice 1000 ot/min, ktorá pretrváva až k maximu výkonu 4000 ot/min, následne ovädá. Až desivý ťah sa prejavuje počas vrcholného krútiaceho momentu, ten následne pomaly klesá, no jeho pokles prekrýva nárast výkonu pri veľmi dobrom zvukovom doprovode. Mohutná sila je prudko návyková a ľahko zvedie k porušovaniu dopravných predpisov. Motor sa však výborne cíti pri vyrovnanej jazde bez ohľadu na rýchlosť. Mestské presuny motor sotva zobudia, pokojne si šušoce pri 1100 ot/min. Od 1500 ot/min už začínate tušíť, že máte pred sebou poriadneho slona. Nad 2500 sa už pekne rozčertí a trúby rozdvojeným chobotom s chrómovanou koncovkou.
Suverenita na diaľnici a pri zrýchľovaní na rovinke láka k ostrému jazdeniu v kopcoch. Na to síce motor nie je vyslovene určený, avšak vďaka nižšej hmotnosti radu 3 než radu 5 sa viete patrične vyblázniť i na horskom priesmyku. Radiť však treba ručne, ani športová prevodovka v športovom režime nemusí byť dosť rýchla. Športové vyžitie i s tak silným motorom naráža na nižšie spektrum využiteľných otáčok. Motor tak skôr zvádza k dynamickému jazdeniu než k ostrej športovej jazde na hrane únosnosti.
K menšiemu nadšeniu z kľukatých zákrut dopomáha aj xDrive a široké kvalitné pneumatiky. Táto kombinácia je za bežných podmienok dôvodom úplnen neutrality. Až bez kontroly trakcie viete auto na krátko utrhnúť, rýchlo sa ale veci vrátia do normálu. Na bláznenie v snehu je ale xDrive to pravé.
BMW 330d xDrive Touring sme testovali koncom minulého roka. Pre rad 3 sa šesťvalce stávajú skutočným luxusom a nie nutnosťou. Objednať si rad 3 s naftovým šesťvalcom bude postupom času čoraz ťažšie. Dôvodom je cena, ktorá v prípade šesťvalcov a bohatej výbavy vie posunúť rad 3 k radu 5. V súčasnosti majú k sebe autá bližšie než by ste čakali.
Rad 3 so šesťvalcom je dnes bežnou súčasťou našich ciest a parkovísk. Vo väčšine ide o staršie modely, tie novšie sa skôr objavujú so štvorvalcami. Nové „trojkové Bavo“ už môže mať aj trojvalec. Väčšina zákazníkov však siahne po overených štvorvalcoch. Výber šesťvalca nielenže núti siahnuť hlbšie do dobre živeného vrecka, tiež vyžaduje športovejší naturel vlastníka.
Štíhly pán riaditeľ s ostrým výrazom a rodinou
Nový rad 3 pôsobí vďaka dizajnovej evolúcii väčší, silnejší a tiež prémiovejší než predchodcovia. Už dlhšiu dobu to nie je základné BMW, ale ozajstná prémiová stredná trieda. Model sa drží tradičných spracovaní sedan a touring. Praktickejšia verzia touring však nie je len výhovorka pre manželku. Model dokáže komfortne odviezť rodinu i poriadnu dávku nákladu. A to všetko na úrovni.
K zostreniu kriviek prispieva najmä nová predná maska, ktorú zdôrazňujú príplatkové LED svetlomety a výrazné linky prameniace v typických ladvinkách prechádzajúce celým autom. Zadná časť je konzervatívnejšia, no pohľad zo zadu je skutočne skvostný. Auto vyzerá dravo, ľahko, no zároveň suverénne a veľmi isto. Také aj je.
Tento text je iba informatívny a je prevzatý z rôznych internetových médií . Nenesieme zodpovednosť za jeho obsah.
- 4 X 4.
- Airbag 6 ks.
- Assist EBD/EBV Brake Distribution Regulation.
- Assist ESP(VDC) Stability program.
- Assist kontr tlaku pneu.
- Assist Lane-pruhy.
- Assist MSR brzdenie motor.
- Assist sledovania dopr značiek.
- Assist/ABS Anti Block sys.
- Assist/ASR(TC,EDS)preklz.
- Assist/Dažďový senzor.
- Assist/Parkovací.
- Assist/rozjazd kopec Auto-Hold.
- Assist/senzory zadné.
- Assist/Tempomat aktívny.
- Bezklúčové odomykanie a zamykanie.
- Bezkľúčové štartovanie.
- Bluetooth.
- Centrál/ na DO.
- Deaktivácia airbagu - ÁNO.
- Disky z ľahkej zliatiny R18.
- El doťahovanie 5te dvere.
- El. okná 4ks.
- El. zrkadlá vyhr.
- El. zrkadlá.
- Garážované.
- Hmlovky.
- Hudba prémiová-Harman Kardon.
- Imobilizér.
- ISOFIX.
- Klíma aut/2 zónová.
- Klíma automatická.
- Kožený paket.
- Kožený volant.
- Kúpené nové v SK.
- Lakťová opierka.
- LED denné svietenie.
- Miest na sedenie 5.
- Multifunkčný displej.
- Multifunkčný volant.
- NAVIGÁCIA.
- Okná bočné rolety.
- Ostrekovač svetlometov.
- Ovládanie hovoru-volant.
- Pal-počítač.
- Po prvom majiteľovi.
- Posilovač / Servo.
- Prvý majiteľ ! ! !
- Rádio/CD/MP3.
- Režim jazdy - ECO.
- Režim jazdy - Normál..
- Režim jazdy - Šport.
- Sedadlá Koža brús. /Látka.
- Sedadlá športové.
- Serv knižka/elektronická .
- Svetlá Bixenóny.
- Ťažné/odnímateľné.
- Tónované sklá.
Technické údaje |
|
Model: | BMW 330d xDrive Touring |
Počet valcov: | 6 |
Zdvihový objem motora (cm3): | 2993 |
Prevodovka: | 8-stupňová automatická |
Poháňaná náprava | zadná + predná |
Výkon (kW/ot.) /PS: | 190/4000/258 PS-Koni |
Krútiaci moment (Nm/ot.): | 560/1500-3000 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 250 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): | 5,4 |
Spotreba mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km): | 6,4/5,0/5,5 |
Dĺžka/šírka/výška (mm): | 4633/1811/1429 |
Rázvor náprav (mm): | 2810 |
Objem batožinového priestoru rezerva/lepiaca sada(l): | 495/1500 |
Objem palivovej nádrže (l): | 57 |
Pohotovostná hmotnosť (kg): | 1755 |
Užitočná hmotnosť (kg): | 550 |
Rozmer pneumatík: | 255/40 R18 |
Základná cenníková cena modelu: | 32 400 € |
Základná cena verzie: | 50 500 € |
Cena testovaného vozidla: | 74 007 € |
Auto kúpené nové na Slovensku 07/2014. Prvý majiteľ. ! ! ! ! !
Celá servisná história.
Vozidlo komplet na Slovenských číslach.
Nová STK a EK 10/2024.
Tento text je iba informatívny a je prevzatý z rôznych internetových médií . Nenesieme zodpovednosť za jeho obsah.
Kupuj aj bez peňazí - Úver- Prefinancovanie vozidla :
Akontacia od 0%.
Doba splácania od 24-96mesiacov.
Vybavíme na počkanie